Безпека дітей в Інтернеті

Інтернет пропонує дітям і молоді фантастичні можливості для дослідження, зв'язку та творчості в онлайні. Однак із використанням Інтернету пов’язані певні ризики. Зокрема, це вікно у світ, який також належить дорослим і містить матеріали, що не підходять для дітей.

Як батьки можуть допомогти дітям мінімізувати ці ризики? На це питання немає однозначної відповіді, адже ризики варіюються залежно від віку та рівня комп'ютерної грамотності дитини.

Найважливіше — це зробити особисту інформацію на комп'ютері безпечною, тобто захистити комп'ютер від вірусів та регулярно оновлювати програмне забезпечення. Коли мова йде про дітей, ви можете посилити безпеку за допомогою фільтрів та засобів фільтрування вмісту, які є в багатьох програмах.

Звичайно, важливо, щоб комп'ютерне обладнання було в робочому стані. Однак для дітей і молоді Інтернет є насамперед соціальним середовищем, в якому можна зустріти не лише друзів, а й незнайомців. В онлайні вас можуть образити, ошукати, завдати іншої шкоди. Я вважаю, що найкращим захистом є застосування власного здорового глузду. Дуже важливо проінформувати дітей про небезпеки в Інтернеті, щоб вони поводилися обережно і були готові обговорювати будь-які проблеми, з якими можна стикнутися під час використання Інтернету.

6 правил для батьків

Інтернет сприяв швидкому стрибку у сфері інформатизації суспільства. Але разом із тим цей ресурс містить багато ризиків. Дізнайтесь про 6 правил, які допоможуть вам захистити свою дитину від небезпек в Інтернеті.

1. Розмістіть комп’ютер у кімнаті, яку використовують усі члени родини. Іноді діти тримають у секреті те, що вони користуються Інтернетом. Вони можуть не бажати того, аби їх батьки були у курсі їх дій в мережі. Важливо не реагувати досить емоційно, а зробити все можливе, аби зняти цю психологічну напругу. Обговорювати можливі труднощі легше, коли комп’ютер знаходиться у спільній кімнаті. Крім того, ви можете використовувати Інтернет разом із дитиною. Таким чином, розмови про Інтернет та контроль за його використанням стануть повсякденною частиною вашого родинного життя.

2. Використовуйте будильник для обмеження часу, якій дитина проводить в Інтернеті. Заздалегідь погодьте тривалість перебування в Інтернеті. Бажано визначити час перебування дітей в он-лайні. Час, проведений за комп’ютером, необхідно обмежити для того, аби не нанести шкоду стану здоров’я дитини. Ігрова комп’ютерна залежність стала великою проблемою у всьому світі. Обговоріть час перебування дитини в Інтернеті та домовтесь про використання будильника. Таким чином ви уникнете можливих конфліктних ситуацій.

3. Використовуйте технічні засоби захисту: функції батьківського контролю в операційній системі, антивірус та спам-фільтр. Для роботи за комп’ютером зовсім необов’язково знати всі його функціональні можливості. Запросіть спеціаліста, якій налаштує операційну систему вашого комп’ютера та покаже, як працювати із батьківським контролем. Краще один раз побачити, аніж багато разів почути. Не використовуйте у себе вдома комп’ютер, якій технічно є незахищененим. Також ви можете пройти он-лайн навчання та навчитись найбільш ефективно використовувати функції безпеки браузера та самостійно налаштовувати батьківський контроль.Встановіть Microsoft Security Essentials зараз, і ваш комп’ютер буде захищеним у реальному часі від вірусів, програм-шпигунів та інших зловмисних програм.

4. Створіть «Сімейні інтернет-правила», що містять правила онлайн-безпеки для дітей. Діти навчаються шляхом експериментування. Якщо ви зацікавлені у тому, аби ваша дитина навчалась не на своїх власних помилках — якомога частіше обговорюйте теми, пов’язані із Інтернетом. Ви можете розказати, наприклад, про достовірність інформації, розташованої в мережі. Так ви невимушено створите свої «родинні правила» Інтернет-безпеки. Традиції, норми та правила, які закріпились у родині — довговічні.

5. Проводьте більше часу із дитиною. Всіляко заохочуйте обговорення тем, пов’язаних з Інтернетом. В житті кожного трапляються помилки. Немає потреби сприймати помилки дітей як життєву проблему. Будуйте довірливі стосунки задля того, аби бути впевненими, що у будь-якій ситуації дитина звернеться за допомогою саме до вас. Щоб не сталось, ваша дитина повинна бути впевненою, що у будь якій ситуації вона може розраховувати на вашу підтримку та прийняття. Гарний рецепт побудови довірливих відносин — щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу. В невимушеній ситуації набагато легше обговорювати «складні» питання.

6. Навчайте дітей критично ставитися до інформації в Інтернеті і не повідомляти конфіденційні дані он-лайн. Повідомте дитині, що практично кожен може створити свій сайт, і при цьому ніхто не може проконтролювати достовірність інформації, розташованої на такому сайті. Навчіть дитину використовувати інформацію із різних перевірених джерел.

Ключові питання для батьків

Виконуйте три наведені нижче рекомендації, і використання Інтернету буде для вас безпечним:

Захистіть свій комп'ютер

  • Завжди оновлюйте операційну систему.
  • Використовуйте антивірусну програму.
  • Використовуйте брандмауер.
  • Робіть резервні копії важливих файлів.
  • Будьте обережними, завантажуючи вміст.

Захистіть себе в онлайні

  • Будьте обережними, надаючи своюособисту інформацію.
  • Думайте про те, з ким ви розмовляєте.
  • Пам'ятайте, що в Інтернеті не все є надійним і не всі є чесними.

Дотримуйтесь правил

  • Ви маєте дотримуватися законів також і в Інтернеті.
  • Пам'ятайте, що в Інтернеті ви повинні піклуватися про інших так само, як і про себе.

Демонстрування інтересу

Створюйте почуття довіри до себе

Коли мова йде про будь-яке хобі дитини, зокрема і про Інтернет, перед батьками постає одне й те саме завдання — визначити, на що спроможна їхня дитина, та підтримувати її у цих видах діяльності.

Інколи діти тримають в секреті те, що вони користуються Інтернетом. Вони також можуть не бажати, щоб батьки були в курсі їхніх дій в Інтернеті, особливо, якщо діти вважають, що батьки обмежать їм доступ до Інтернету. Пам'ятайте, що Інтернет є цінним ресурсом з великою кількістю захоплюючої та навчальної інформації. Важливо не реагувати занадто емоційно та не накладати забагато обмежень на використання Інтернету дітьми. Необхідно врахувати ризики, щоб забезпечити захист дітей та отримати все найкраще від цього прекрасного інструменту. Діти навчаються шляхом експерименту, спроб і помилок. Якщо ви зацікавлені у використанні Інтернету і знайомі з надзвичайними речами, які в ньому є, ви відчуватимете себе вільніше під час обговорення теми Інтернету зі своїми дітьми. Вам буде легше з'ясувати, як вони використовують Інтернет. Це сприятиме постійному діалогу між вами, який триватиме всі роки, поки ваші діти не вийдуть із підліткового віку.

Чим більше ви знаєте про те, як ваша дитина використовує Інтернет, тим легше вам буде визначити та пояснити, що є прийнятним і безпечним. Перевіряйте сайти, на які заходить дитина. Зближення Інтернета и мобільних телефонів (мобільні телефони 3G) різко змінює шляхи, якими діти і дорослі заходять в Інтернет. До недавнього часу входження в кіберпростір вимагало доступу до стаціонарних телефонних ліній і комп’ютерів. Але зараз телефон, а також сучасний ігровий пульт забезпечує вхід в Інтернет з будь-якого місця. Через це, батькам буде все важче спостерігати за дітьми і підлітками, які користуються телефонами в он-лайн режимі. Он-лайн ігри за участю багатьох гравців-бізнес, що швидко розвивається. Ручні ігрові пульті з можливістю підключення до Інтернету ще в більшій мірі сприяють вітуальній взаємодії. Он-лайн ігри потенційно становлять нову платформу, де діти і підлітки будуть в небезпеці. Ваша дитина може мати прекрасні навички використання технології, але життєвий досвід дорослої людини може стати неоціненним у допомозі дитині зрозуміти, як вести себе у віртуальному світі.

Поради

Поставте комп'ютер у кімнату, яку використовують усі члени родини

Таким чином, розмови про Інтернет та слідкування за його використанням стануть невід’ємною частиною повсякденного життя. Обговорювати проблеми зручніше, коли комп'ютер розміщено в загальній кімнаті. Крім того, ви зможете використовувати Інтернет разом із дитиною.

Обговорюйте теми, пов’язані з Інтернетом

Продемонструйте інтерес до того, чим займаються ваша дитина та її друзі в Інтернеті та поза його межами. Поговоріть про прекрасні й захоплюючі речі, для яких можна використовувати Інтернет, а також про складні проблеми, з якими можна стикнутися, перебуваючи в мережі. Обговоріть із дитиною, що вона має робити, якщо відчує себе некомфортно в онлайні.

Дізнайтеся більше про використання комп'ютера

Якщо ви самі використовуєте Інтернет, то вам легше визначити, що є гарною практикою для ваших дітей, і ви можете краще допомогти їм знайти потрібний матеріал в онлайні.

Подорожуйте Інтернетом разом

Знайдіть підходящі для дітей сайти або дізнайтеся, як шукати корисну інформацію. Разом сплануйте подорож у відпустці, перегляньте освітні сайти для підтримки шкільної роботи, знайдіть інформацію про хобі або захоплення ваших дітей. Працюючи в Інтернеті разом, ви можете навчити дитину оцінювати знайдену інформацію. Створіть закладки для улюблених сайтів, щоб швидко переходити до них.

Разом із дітьми визначте час і порядок використання Інтернету

Слід визначити час перебування дітей в онлайні та набір веб-сайтів, які вони можуть відвідувати. Обговоріть це питання з дітьми, щоб дійти згоди.

Домашні правила

Правила використання Інтернету вдома

Хорошим способом мінімізації небезпек в Інтернеті є визначення та дотримання деяких правил для дітей. Впровадження загальних правил — це хороша нагода поговорити про безпечне використання Інтернету.

  • Час, проведений за комп'ютером, слід обмежити, щоб це не нанесло шкоди здоров'ю дитини. Ігрова комп’ютерна залежність дітей стала великою проблемою в усьому світі. Вона схожа на наркозалежність і потребує серйозної медичної та психічної реабілітації.
  • Поставте комп'ютер у кімнату, якою користуються всі члени родини, наприклад у вітальню. Бажано, щоб біля дошкільнят під час використання ними Інтернету знаходився хтось із дорослих.
  • Доступ дітей дошкільного віку до Інтернету має обмежуватися знайомими сайтами, погодженими заздалегідь. Більш досвідчені діти можуть знаходити знайомі сайти, використовуючи меню «Обране» браузера.
  • Найбезпечнішим рішенням є створення персонального операційного середовища для дитини, де доступ до Інтернету обмежено лише визначеними сайтами.

Крім того, надаючи своїм дітям можливість працювати в Інтернеті, поясніть їм:

  • що робити, якщо щось викликає в них занепокоєння під час роботи в Інтернеті;
  • як захистити особисті дані;
  • навіщо і як потрібно стежити за безпекою;
  • як слід поводитися;
  • як користуватися чатами, групами новин і службами миттєвих повідомлень.

Формально укладена угода не виконуватиметься! Регулярно вносьте в неї зміни. Не забувайте перевіряти виконання цієї угоди дітьми. Як це робиться?

Як контролювати поведінку дітей в Інтернеті

Здійснювати батьківський контроль поведінки дітей в Інтернеті можна за допомогою різного програмного забезпечення, зокрема засобів батьківського контролю, які пропонує операційна система Windows 7 і Vista або програма Kaspersky Internet Security.

Користуючись цим програмним забезпеченням, ви зможете відфільтрувати шкідливий вміст, з’ясувати, які сайти насправді відвідує ваша дитина і що вона на них робить, установити часові рамки використання комп’ютера в цілому й Інтернету зокрема, блокувати деякі небажані дії з боку ваших дітей тощо.

Оцінка інформації з Інтернету

Як навчити дітей відрізняти правдиву інформацію

Слід пояснити дітям, що потрібно критично ставитися до даних, які вони отримують з Інтернету, адже опублікувати там інформацію може будь-яка особа.

Розкажіть дитині про те, що практично кожний може створити свій сайт і при цьому ніхто не контролюватиме, наскільки правдивою буде розміщена на ньому інформація. Навчіть дитину аналізувати та перевіряти все те, що вона бачить у Мережі.

Як це пояснити дитині

  • Починайте пояснювати дитині, коли вона ще порівняно мала. Адже сьогодні навіть дошкільнята успішно користуються Інтернетом, отже, потрібно якомога раніше навчити їх розрізняти правдиву і неправдиву інформацію.
  • Не забувайте розпитувати дитину про те, що вона бачила або читала в Інтернеті. Почніть з обговорення того, для чого слугує той чи інший сайт.
  • Переконайтеся, що дитина може самостійно перевірити прочитану в мережі інформацію, звернувшись до інших джерел, наприклад, знайшовши інформацію на інших сайтах, у газетах або журналах. Привчіть дитину радитися з вами, не відмахуйтеся від дитячих проблем.
  • Привчайте дитину звертатися до різних джерел інформації, зокрема до бібліотек, подаруйте їй енциклопедію на диску, наприклад «Енциклопедію Кирила і Мефодія» або Microsoft Encarta.
  • Навчіть дитину користуватися пошуком в Інтернеті. Привчіть її застосовувати декілька пошукових машин.
  • Поясніть дітям, що таке расизм, фашизм, міжнаціональна та релігійна ворожнеча. Незважаючи на те, що таку інформацію можна заблокувати за допомогою спеціальних програмних фільтрів, не варто сподіватися, що фільтр здатен заблокувати абсолютно всі сайти, які її містять.

Інтернет-залежність

Чи може ваша дитина стати інтернет-залежною

Інтернет — це чудовий засіб спілкування, особливо для сором’язливих дітей, у яких виникають труднощі під час спілкування з іншими. Адже ані вік, ані зовнішність та фізичні дані тут не мають значення. Проте часте відвідування Інтернету веде до формування інтернет-залежності. Виявити цю проблему досить складно доти, доки вона не набуде дуже серйозного значення. До того ж саме існування такої хвороби не завжди й не всіма визнається. Що ж робити?

Укладіть правила використання домашнього комп’ютера і спробуйте встановити такі часові обмеження роботи в Інтернеті, щоб у дитини лишався час для інших занять, насамперед для фізичної активності. Комп’ютер доцільно розміщувати не в дитячій кімнаті, а в кімнаті для дорослих. Тоді у вас буде більше можливостей наглядати за тим, коли і що дитина на ньому робить. Зрештою, проаналізуйте свою поведінку — чи не надто багато часу ви проводите в Інтернеті.

Безпечне використання Інтернету дітьми різного віку

До 7 років

Гарні звички у дітей виробляються вже під час перших відвідуваннь Інтернету. А оскільки діти дошкільного віку намагаються дотримуватись встановлених батьками правил, то це не лише впливає на їх виховання, а й сприяє розвитку користувацьких навичок.

Діти віком до 7 років не завжди можуть розуміти розміщену в Інтернеті інформацію, зокрема відрізняти корисну інформацію від некорисної, наприклад, фактичний вміст від реклами. Батьки повинні допомагати своїм дітям знаходити підходящий матеріал. Діти часто не бачать різниці між використанням Інтернету або ігор та створенням малюнків на комп'ютері.

Батькам потрібно встановити правила використання комп'ютера дітьми віком до 7 років.

  • Час, проведений за комп'ютером, має бути обмеженим, щоб не шкодити здоров’ю.
  • Комп'ютер має стояти у кімнаті, якою користуються всі члени сім’ї, наприклад у вітальні. Бажано, щоб біля дошкільнят під час використання ними Інтернету знаходився хтось із дорослих.
  • Доступ дітей дошкільного віку до Інтернету повинен бути обмеженим знайомими сайтами, що заздалегідь визначені батьками. Більш досвідчені діти можуть шукати знайомі сайти за допомогою меню «Вибране» у веб-браузері.
  • Найбезпечнішим рішенням є створення для дитини персонального операційного середовища, де доступ до Інтернету обмежено лише визначеними сайтами.

Від 7 до 9 років

Діти молодшого шкільного віку використовують Інтернет не лише вдома, а й у друзів та у школі. Батьки мають виробити відповідні правила щодо використання Інтернету їхніми дітьми. Діти віком від 7 до 9 років вже можуть розуміти побачене. Однак вони не вміють користуватися матеріалом, який пропонує Інтернет, зокрема матеріалом (зображеннями, текстами або звуками), який не відповідає їхнім віковим особливостям. Розповіді про це та пояснення різних речей, з якими діти можуть зіштовхнутися в Інтернеті, допоможуть їм стати відповідальними і спроможними працювати самостійно і безпечно в онлайні. Щоб допомогти своїм дітям, батьки можуть поділитися власними думками та досвідом щодо використання Інтернету.

Діти у віці від 7 до 9 років ще потребують нагляду та контролю з боку батьків під час використання Інтернету. Батькам потрібно виробити правила щодо використання Інтернету їхніми дітьми, а потім коригувати їх у міру дорослішання дітей.

  • Вдома використовувати Інтернет варто все ще у присутності батьків. Це гарантує, що вони будуть поруч з дітьми у будь-якій проблемній ситуації.
  • Якщо комп'ютер стоїть у загальній кімнаті, використання Інтернету стає частиною повсякденного життя сім’ї. Дитина може ще не бути спроможною самостійно визначити надійність веб-сайту, тому вона повинна завжди звертатися за дозволом батьків, перш ніж розмістити особисту інформацію в Інтернеті.
  • Чат-кімнати та інші види публічного онлайнового спілкування можуть бути все ще непідходящими для дитини. Адреса електронної пошти, використовувана у цьому віці, має бути спільною сімейною адресою електронної пошти.
  • Створення облікового запису для дитини з обмеженими користувацькими правами допомагає їй навчитися використовувати комп'ютер самостійно.
  • Програми фільтрування також можуть запобігти доступу до непідходящих сайтів, але батьки все ще повинні контролювати дітей під час користування ними Інтернетом.

Від 10 до 12 років

Школярі, можливо, вже знають, як використовувати Інтернет у різних цілях. Батьки можуть підтримати свою дитину, ознайомившись із сайтами, якими користуються їхні діти відома, дізнатися про їхнє хобі або інші інтереси, пов’язані з мережею. Дорослі можуть також використовувати Інтернет для планування певних подій, які стосуються всієї сім’ї. Це дає змогу батькам і дітям обговорювати сайти, які є надійними і заслуговують на довіру, а також де можна знайти достовірну та якісну інформацію.

Діти у віці від 10 до 12 років все ще потребують контролю з боку батьків, а також мають дотримуватись правил використання Інтернету. Однак деякі діти можуть порушувати правила й уникати нагляду батьків, якщо вони вважатимуть, що їх занадто обмежують або не задовольняють їхні потреби.

  • Батьки мають домовитись із дітьми про те, що їм дозволено робити в Інтернеті, а що — ні. Приклади: відповідальність відправника повідомлення, завантаження файлів і авторські права, встановлення програм.
  • Узгодьте з дітьми, яку особисту інформацію вони можуть розміщувати в Інтернеті, а також розкажіть їм про ризики, пов'язані з розкриттям такої інформації.
  • Діти вже зацікавлені у використанні чатів або IRC, тому батьки повинні розповідати їм про безпечне спілкування, а також слідкувати за тим, як їхня дитина спілкується в онлайні.
  • Багато дітей є цікавими і допитливими, тому батьки такім дітям особливо мають наголосити на потребі безпечного й обережного використання Інтернету.
  • Необхідно регулярно оновлювати засоби безпеки комп’ютера.

Від 13 до 15 років

Для дітей у цьому віці Інтернет стає частиною їхнього життя. Вони знайомляться з новими людьми і проводять чимало часу в онлайні, шукають необхідну інформацію, яка має відношення до їхньої шкільної роботи або відповідає їхнім інтересам. Завдяки більш високому рівню грамотності це відкриває багато можливостей використання Інтернету. Іноді батькам важко дізнатися про те, що роблять їхні діти в онлайні. У цьому віці діти також йдуть на ризик і випробовують свої можливості — технічні обмеження і заборони можуть не бути ефективним шляхом підвищення безпеки в онлайні.

13-15-річні діти можуть тримати у секреті те, що вони роблять в Інтернеті, особливо якщо батьки раніше не цікавилися, як їхня дитина використовує мережу. Тому важливим є відкрите спілкування і зацікавленість батьків у тому, що робить дитина в Інтернеті.

Діти у віці від 13 до 15 років, як і раніше, повинні дотримуватися встановлених правил використання Інтернету.

  • Деякі підлітки все ще не можуть оцінювати деякі речі й потребують поради дорослої людини, наприклад, у таких питаннях, як розміщення особистих даних в онлайні.
  • Питання етики і відповідальність користувача Інтернету є більш важливими темами для розмови. Наприклад, незаконні завантаження, етикет у мережі та авторські права. Діти мають нести відповідальність за те, що вони публікують в онлайні, включаючи їхню особисту інформацію або інформацію, яка може бути незаконною.
  • Батьки повинні проявляти до «онлайнових друзів» дитини інтерес. Також їм варто знати, хто та людина, з якою їхня дитина познайомилася в онлайні та збирається зустрітися.
  • Батькам слід уникати занадто емоційних реакцій, навіть якщо вони дізнаються про те, що трапилося щось «неприємне», коли їхня дитина була в онлайні. Батьки все ще можуть скеровувати дитину до відповідного вмісту. Наприклад, існують гарні доступні онлайнові ресурси про сексуальність та здоров'я, призначені для молодіжної аудиторії. Молодь має бути упевнена в тому, що вони можуть поговорити з батьками про будь-що, що примушує їх почувати себе незручно в онлайні.

Права дітей у мережі

Необхідно, щоб дорослі захищали права дітей в Інтернеті. Дія законів поширюється також на Інтернет, а адміністратори веб-сайтів несуть відповідальність за вміст своїх сайтів. Дізнайтеся більше про такі теми:

Кібер-агресія

Інтернет надає нові можливості для ображання. Люди можуть розміщувати в Інтернеті плітки, фотографії або іншу особисту інформацію та відправляти зловмисні повідомлення, анонімно або під чужим ім'ям. SMS-повідомлення і телефони з камерами не лише відкривають нові можливості для розваг, а й надають можливості для зловживання. Якщо у школі дитину можуть образити зазвичай лише під час її перебування там, то через Інтернет образники можуть досягти своєї жертви в будь-який час. Коло людей, яких вони можуть ображати в онлайні, також більш широке. Якщо вашій дитині подобається спілкування в онлайні, слід заздалегідь обговорити з нею ці ризики і надати рекомендації щодо того, що має робити дитина, коли її будуть ображати.

Це важливо, оскільки:

  • Кібер-агресія зазвичай має місце за відсутності дорослих.
  • Діти часто вважають, що їхні батьки можуть лише погіршити все.
  • Анонімність та низький ризик бути спійманими спонукають людей робити те, що вони б не зробили за інших обставин (наприклад, казати речі, які б вони не сказали іншій людині віч-на-віч).
  • Кібер-агресія є технічно простою. Відправлення зловмисних повідомлень або розміщення зловмисного тексту для широкої аудиторії вимагає лише кілька клацань мишею.

Підказка

Навіть якщо ваша дитина не стикалася з образами в Інтернеті, поговоріть із нею про таке:

  • Не слід розповсюджувати свою контакту інформацію або приватні матеріали, наприклад фотографії, не зваживши ретельно наслідки цих дій. Онлайнова дружба може закінчитися, і коли це станеться, персональна інформація може бути відправлена небажаним людям.
  • Кожен має право на поважне ставлення до себе в Інтернеті.
  • Ви можете закрити чат, електронну пошту або комп'ютер в будь-який час, коли забажаєте.
  • Діти повинні розповідати батькам про негативний досвід.

Пам'ятайте

Інтернет є предметом таких самих норм і законів, як і все в реальному житті. Звинувачувати та ображати інших людей в онлайні не правильно. Це може розглядатися як дискредитація і спричинити покарання та відповідальність за завдану шкоду. Може статися, що відмінити дію, для якої знадобилося лише кілька клацань мишею, буде важко, і діти зазвичай не розуміють, наскільки серйозною може стати ситуація.

Пам'ятайте, що в більшості випадків анонімних користувачів можна відстежити. Однак поліція не вдаватиметься до жодних дій, якщо немає причин підозрювати злочин.

Якщо ваша дитина отримує зловмисні повідомлення електронною поштою або SMS

  • Скажіть дитині, що вона не повинна відкривати такі повідомлення або інші повідомлення від незнайомої людини.
  • Не слід відповідати на такі повідомлення. Однак варто зберегти їх на випадок, якщо ситуацію необхідно буде розв'язувати з іншою людиною.
  • Якщо ви виявите, що відправник ходить до тієї самої школи, що й ваша дитина, зв'яжіться зі школою.
  • Якщо образи продовжуються, необхідно змінити адресу електронної пошти або номер телефону дитини.

Пам'ятайте

  • Зловмисні повідомлення можна зберегти для подальших дій.
  • Можна скоригувати настройки програми електронної пошти, щоб вона направляла повідомлення від певного відправника до окремої папки. У такому випадку вашій дитині не потрібно буде їх читати.
  • Якщо ви знаєте адресу електронної пошти відправника, можете відправити копію зловмисного повідомлення постачальнику інтернет-послуг з проханням скасувати зазначену адресу електронної пошти.
  • Якщо ви не знаєте адреси відправника, попросіть вашого постачальника інтернет-послуг надати вам допомогу.

Якщо ви виявили в Інтернеті зловмисні тексти або фотографії, що стосуються вашої дитини:

  • Збережіть всі сторінки, де ви знайшли цей матеріал, для подальших дій.
  • Якщо на сайті або в його адресі зазначено, хто є постачальником послуг, зв'яжіться з ним.
  • Постачальник послуг може видалити текст і, можливо, розкрити автора.
  • Можете також попросити свого інтернет-оператора зв'язатися з адміністратором зазначеного сайту і вимагати видалення такого матеріалу.
  • Якщо образа особливо серйозна і складає собою злочин, зверніться до міліції.

Діти та маркетинг в Інтернеті

Інтернет надає рекламодавцям ефективний спосіб досягнення дітей і молоді, а тому багато товарів, які вони обожнюють, рекламуються в Інтернеті.

Спрямований на дітей маркетинг регулюється законодавством.

Маркетинг, спрямований на дітей та молодь, оцінюється і регулюється більш суворо, ніж маркетинг, спрямований на дорослих, оскільки неповнолітні є більш піддатливими до впливу маркетингу. Закон України «Про рекламу» містить низку вимог щодо маркетингу, спрямованого на неповнолітніх.

Що ви можете зробити

  • Використовуйте Інтернет разом із дитиною і навчайте її виявляти рекламу та оцінювати її цілі.
  • Повідомляйте організацію з питань захисту прав споживачів або постачальника інтернет-послуг про невідповідну рекламу.

Захистіть свою дитину від прямого маркетингу.

Прямий маркетинг через електронну пошту або SMS дозволено лише за попередньої згоди людини, якій направляються рекламні повідомлення. Коли ваша дитина надає особисту інформацію, щоб взяти участь в інтернет-змаганні, вона може необережно дати згоду на прямий маркетинг.

Будь-які покупки, які робляться через Інтернет або мобільний телефон, мають здійснюватися дорослим чи бути ухвалені ним.

Підказка

  • Погодьте з дитиною правила інтернет-шопінгу.
  • Попросіть свого оператора встановити на мобільному телефоні дитини необхідне блокування або ліміти витрат на розмови та SMS.
  • Створіть для себе і дітей сімейну адресу електронної пошти, яку вони можуть використовувати, якщо хочуть купити щось в онлайні.

Особиста інформація та фотографії дітей в Інтернеті

У нашій родині заведено, що один із батьків завжди перевіряє надійність інтернет-служби перед тим, як діти нададуть до неї будь-яку інформацію.

Зазвичай заповнювати інформаційний запит не потрібно, тому ми рекомендуємо нашим дітям надавати лише обов'язкову інформацію.

На багатьох веб-сайтах користувачів просять зареєструватися або в інший спосіб надати персональну інформацію для того, щоб отримати певну винагороду (наприклад, доступ до послуги, участь лотереї, безкоштовні продукти) або взяти участь у групі спілкування. Комерційні компанії можуть збирати контактну інформацію про дітей та молодь для маркетингових цілей, але перш ніж проводити маркетинг, вони повинні у законний спосіб отримати згоду.

Однак адміністратори веб-сайтів не завжди можуть забезпечити конфіденційність особистої інформації, навіть якщо ці дані захищено Законом про захист інформації. Навчіть дітей бути обережними, надаючи особисту інформацію.

Підказка

Визначте підходи та погодьте їх з дитиною

У більшості випадків корисно домовитися з дитиною щодо принципів надання особистої інформації через Інтернет. Якщо ви дозволяєте дитині надавати таку інформацію, то маєте знати про надійність сайтів, на які вона надана.

Перевірте політику конфіденційності

Радимо переконатися, що використовувана служба дотримується відповідної політики конфіденційності. Така політика має пояснювати, як використовуватиметься особиста інформація, а також визначати період та мету її використання.

Надавайте лише обов'язкову інформацію

Зазвичай немає потреби вводити нічого, крім невеликого обсягу обов'язкової інформації. Коли ви реєструєтеся на нову послугу, її постачальник, як правило, запитує, чи хочете ви отримувати повідомлення прямого маркетингу. Ви можете сказати «Ні» на початку, але якщо ви випадково дали свою згоду, то можете скасувати її, зв'язавшись із постачальником послуги. Рекомендується створити сімейну адресу електронної пошти, яку ви та ваші діти будуть використовувати у разі надання особистої інформації в онлайні.

Не зберігайте особисту інформацію в браузері

Не рекомендується зберігати особисту інформацію у веб-браузері та інших програмах, з'єднаних із Інтернетом.

Розміщення фотографій та особистої інформації про дітей

Розмістити в Інтернеті фотографії, зроблені телефоном із камерою або цифровим фотоапаратом, можна просто і швидко. Якщо ви опублікуєте знімок в Інтернеті, буде важко запобігти його розповсюдженню, зміні або використанню в різних контекстах. Копії фотографії можуть легко опинитися у декількох місцях, і їх буде дуже важко видалити повністю. Подумайте, перш ніж розміщувати особисту інформацію разом із своїм фото.

Розміщення чиєїсь фотографії або особистої інформації, наприклад, на веб-сайті школи вважається розкриттям особистої інформації, яке завжди вимагає згоди від особи, інформацію якої розміщують. Ті, хто надає особисту інформацію, мають право перевірити її та за необхідності скоригувати. Дітей слід попередити про недоцільність публікування особистої інформації на власних веб-сайтах та в онлайнових щоденниках (блогах).

Детальна інформація

Використання особистої інформації регулюється:

  • Законом про охорону інформації
  • Нормами захисту конфіденційної інформації й електронних засобів зв'язку

Пам'ятайте

Не потрібно надавати особисту інформацію, якщо ви не знаєте особу, яка її запитує, і мету, з якою ця інформація використовуватиметься.

Кiлькiсть переглядiв: 443

Учитель року 2020 "Учитель року - 2020"

Інформація про проведення І (зонального) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2020» у Черняхівському районі

1. Відділ освіти Черняхівської районної державної адміністрації

2. Дата проведення - 26-29 листопада 2019 року

3. Загальна кількість учасників - 17

4. Кількість учасників по номінаціях:

«Зарубіжна література» - 4

«Історія» - 4

«Початкова освіта» - 6

«Хімія» - 3

Із них:

Спеціалістів - 1

спеціалістів І категорії - 5

спеціалістів ІІ категорії - 2

спеціалістів вищої категорії - 9

Мають педагогічне звання (прізвище, ім’я, по батькові): «старший учитель» - осіб – 5 ; «учитель-методист»__1__осіб.

«Учитель-методист»: Столярчук Тетяна Петрівна

«Старший учитель»: Собченко Тетяна Дмитрівна, Осадча Ірина Володимирівна, Оникійчук Ольга Іванівна, Дзюблик Наталія Сергіївна, Король Володимир Євгенович.

5. Переможці І туру (прізвище, ім’я, по батькові, назва навчального закладу):

«Зарубіжна література» Столярчук Тетяна Петрівна – Черняхівська ЗОШ І-ІІІ ст.

«Історія» - Іщенко Сергій Володимирович – Черняхівська ЗОШ І-ІІІ ст.;

«Початкова освіта» - Мелешко Яніна Юріївна – Черняхівська ЗОШ І-ІІІ ст.;

«Хімія» - Гарбарчук Ігор Сергійович – Черняхівська ЗОШ І-ІІІ ст.

6. Переможці І туру, які братимуть участь у ІІ (обласному) турі (прізвище, ім’я, по батькові, назва навчального закладу ):

«Зарубіжна література» Столярчук Тетяна Петрівна – Черняхівська ЗОШ І-ІІІ ст.

«Історія» - Іщенко Сергій Володимирович – Черняхівська ЗОШ І-ІІІ ст.;

«Початкова освіта» - Мелешко Яніна Юріївна – Черняхівська ЗОШ І-ІІІ ст.;

«Хімія» - Гарбарчук Ігор Сергійович – Черняхівська ЗОШ І-ІІІ ст.

Дата останньої зміни 24 Червня 2020

Цей сайт безкоштовний!